Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-11, 21:33   #855
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Januar:
1. Haruki Murakami: Kafka på stranden. Du hændæls for ei bok! Jeg klarer ikke å slutte å tenke på den og tenke "jammen, jammen?".
2. Pondus. Nummer 9: Morsomt, som vanlig. Holdt på å le meg fillete av leger uten genser og stormen Roar.

Februar:
3. Lonely Planet Tokyo Encounter (reiseguide)
4. Per Petterson: Ut og stjæle hester. Stillferdig og underlig, men veldig gripende.
5. Jo Brand: Look Back in Hunger. Morsom autobiografi.
6. Terje Davidsen: Jordmor i nord. Typisk Allers-bok fra syttitallet om Kvinneskjebner I Norge™. Lest på én ettermiddag.

Mars:
7. Maurice Sendak: Where The Wild Things Are. Nydelig.

April:
8. Cormac McCarthy: The Road. Noe av det beste, og viktigste, jeg har lest noensinne.
9. Gregory David Roberts: Shantaram. Endelig ferdig! Jeg har brukt over to måneder på denne boka. Den kunne vært kuttet ned med 500 sider. Mange spennende sjebner, men skrivestilen er svulstig og rimelig kvalmende til tider.

Mai:
10. Terry Pratchett: The Colour of Magic. Hmm, jeg er ikke overbevist. Men siden alle prater så varmt om disse bøkene, får jeg vel lese en bok til sånn for å se.

Juni:
11. Terry Pratchett: The Light Fantastic. Ah, se DET var bedre. Fantastisk morsom bok. Jeg er glad jeg ga TP en sjanse til. Nå kommer jeg helt sikkert til å lese flere bøker av han.
12. Ingvild Felling Meyer / Inge Lindseth. Lev godt med type 2-diabetes – eller bli kvitt den. Informativt og saklig om lavkarbo fra 4M-folka.
13. Karl Ove Knausgård: Min kamp 1. Oh yes! Kaster meg over toern med én gang.

Juli:
14. Karl Ove Knausgård: Min kamp 2. Fortsatt veldig bra. Så bra at jeg går rett på treern.
15. Karl Ove Knausgård: Min kamp 3. Ikke like fengende som de to første, men veldig "close to home" når det gjelder hans forhold til faren.
16. Espen Olafsen / Per Arne Dahl: Hva skal vi med stjerner nå? Bok til ettertanke. Om å komme seg videre etter en katastrofe.

August:
17. Dennis Lehane: Shutter Island. Psykologisk thriller av ypperste klasse. Ikke noe minus å ha sett filmen på forhånd.
18. Karl Ove Knausgård: Min kamp 4. Jeg starter rett på femmern. Det sier vel litt.
19. Karl Ove Knausgård: Min kamp 5. Jeg begynner omsider å bli litt mettet, kjenner jeg.

September:
20. Stieg Larsson: Menn som hater kvinner. Jeg lurte litt på om den var over-hypet, men nei da. Dette var utrolig spennende. Og veldig bra oversatt.
21. Neil Gaiman: The Graveyard Book. Jeg var fryktelig skeptisk til en bok i ungdom/fantasy-genren, men den var et friskt pust. Særlig siste halvdel var svært underholdende.
22. Gunnhild Corwin: Idas dans. Nok en bok jeg var skeptisk til, men den var rørende og bra skrevet, til tross for at forfatteren fremstår som litt usympatisk.

Oktober:
23. Mikael Niemi: Populærmusikk fra Vittula. Jeg har hatt denne boka på vent i mange år, og jeg er glad jeg endelig fikk lest den. Underfundig, merkelig og mange ganger hysterisk morsom.
24. Lonely Planet Berlin Encounter (reiseguide)

Desember:
25. Gabriel García Márquez: Cien años de soledad. Det tok meg to måneder å lese den på spansk, og det var mye jeg ikke fikk med meg, men denne romanen er ikke en klassiker uten grunn. Fantastisk!
26. Alice Sebold: The Lovely Bones. Jeg har forstått at mange har problemer med tematikken, men jeg synes boka var tankevekkende og gripende. De siste femti sidene tok av litt for mye, mens jeg vil likevel kalle det en perle av en bok.
27. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft (kortroman). Lukket rom-mysterie. Helt grei tidtrøyte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat