Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-18, 22:41   #45
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollenfyll og kollenkaos

Problemet her er at folk begynner å rigge til leire 1 uke i forkant over store områder i marka. Hvordan politiet skal klare å håndtere disse kan jeg ikke se for meg. Forsvaret er også med som vakter, men hvor mye rett de har til å gripe inn i situasjoner vet jeg ikke.

Problemet med det kollektive er at vogene blir fylt opp på Frognerseteten, kjører rett forbi Holmenkollen og Besserud, stasjonene folk har lett tilgang til, der står man som sild i tønne. Det er rett og slett ikke kapasitet, perrongene er ikke dimensjonert til å pøse på med lange togsett.

Under VM var det også store folkemengder, men da stod det busser fra Frognerseteren og hele veien til Kollen, busser gikk i shuttle hele tiden fylte opp og stoppet ikke før du kom til byen, jeg var der flere runder i 2011 og opplevde aldri disse mengdene (1 dagen var vel en flopp), men resten av de 13 dagene gikk smidig.

Men klart - i Norge har man et merkelig forhold til ordet "fest" = grøftefyll, koster 1/2 literen 80,- skrikes det, for min del kan den godt koste 800,- på slike arrangementer, og alkoholregelene om å drikke offentlig bør slås hardt ned på = bortvisning. Det bør legges til rette for at barn og unge kan få ta del i festen under trygge rammer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat