Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-20, 14:08   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?

Nei, han er tiltalt for drap og terrorhandling. Poenget mitt var for øvrig ikke rent teknisk hva han er tiltalt for, men hvordan vi ser på handlingene. I starten fikk terrorhandlingen i moskeen mest fokus, og drapet på søsteren ble omtrent bare nevnt i en bisetning, og ble behandlet som "familietragedie", ikke som ledd i det han har beskrevet som en rasekrig. Heldigvis har offentligheten greid å gi Johanne oppmerksomhet også, slik at drapet på henne har fått et økt fokus for hva det faktisk var. Et rasistisk drap. Derfor er det viktig å se handlingene under ett som rasistisk motiverte terrorhandlinger, for det gir også drapet på Johanne rett kontekst. Om vi gjør dette kun til en sak om drapet på henne, så blir saken "mindre", om du skjønner hva jeg mener. Både adopterte Johanne og moskeen er ofre for rasistisk terror, og begge er en del grupper som når de blir angrepet ofte blir forbigått av medieoppmerksomhet, og også rettssystemet. Så min kommentar var mer til overskriften på denne tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat