Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 11:53   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Great Gatsby, diskusjonstråd

Jeg skjønner fortsatt ingenting. Enten er jeg for lite intelligent eller for mye kynisk til å se det vakre og flotte ved boka. Det eneste jeg kanskje kan se en viss klassikerverdi i er at boka satte fingeren på ukultur og umoral i den tiden den ble gitt ut, og at den avslørte ting ved overklassen som ikke ble snakket høyt om.

Jeg har jo også lest meg til at boken var spesiell og nyskapende da den kom og at mange av de amerikanske forfatterne jeg liker ble inspirert og skrev i Gatsbys tradisjon. Nå har jeg lest mye litteratur av mer moderne amerikanske forfattere og det er kanskje grunnen til at jeg ikke så det store med denne boken.

JEg har til og med umaket meg til å lese en del passiarer på engelsk, så denne gangen er det ikke oversettelsen som ødelegger for meg. Ikke bare oversettelsen iallefall.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat