Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-23, 19:27   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva Janssons fristelse er?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.



Jeg vet godt hva Janssons fristelse er, og tror jeg har spist det, men er jammen ikke sikker. Jeg liker ansjos og synes det høres ganske godt ut.

Og norsk juleansjos er noe ganske annet enn f.eks. italiensk ansjos (sånn som brukes på pizza), ja. Det er krydderet man merker mest til i den norske ansjosen, synes jeg, mens italiensk ansjos smaker mye mer salt og umami og ligner litt på, tja. kapers? Eller kanskje jeg bare innbiller meg det fordi det er såpass vanlig å ha ansjos og kapers på samme pizza.

Pottetett, ja!

Og ja, det er akkurat slik den italienske ansjosen føles for meg! Godt beskrevet! Den norske ansjosen tror jeg aldri jeg har smakt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat