Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-18, 12:32   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moralsk spørsmål: Er det greit å ikke snakke sant hvis det gavner noe/noen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg vet ikke helt hva jeg mener.
En kollega fungerer ikke som kontaktlærer, hun har null relasjon til elevene og følger ikke opp de som trenger det. Neste år blir hun tatt ut av kontaktlærerfunskjonen, rektor har grunngitt det med at «det kan være godt med en pause og hun trengst til andre oppgaver.» Jeg mener rektor bør kalle en spade for en spade slik at hun kan forbedre seg. Rektor mener at spaden vil føre til dårlig stemning, melt down og sykemelding.

Jeg føler iallefall at dette gjøres i for stor del i arbeidslivet, ikke at jeg har noen tall å vise til, men jeg opplever at sannheten omgås for å hindre «støy». Det gjøres hos oss også, ovenfor personer som av ulike årsaker ikke fungerer i jobben sin. Og det er litt som å tisse i buksa for å holde varmen...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat