Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-17, 20:36   #99
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor syns du det er greit? Og syns du det er greit i andre sammenhenger, eller kun i sammenhenger hvor du er den "tapende" part?

Jeg spør delvis fordi jeg syns det er ekstremt egoistisk (og i et større perspektiv ganske idiotisk) å la egne ønsker og behov trumfe miljøargument. Men jeg spør også fordi jeg sliter med å forstå.

Hvis alle gjør som meg og begrenser eller unngår private flyturer, så har vi kanskje mulighet til å stoppe den ekstremt negative klimautviklingen. Hvis alle gjør som deg, 007, og er miljøsyndere, så raser vi raskere mot stupet. Jeg forstår ikke helt hvordan du kan forsvare dette for deg selv, og for ungene dine?

Jeg har aldri sagt det er greit, jeg sier jo at jeg er en miljøsynder på dette punktet. Og at egne ønsker og behov for opplevelser er sterkere enn miljøverdiene mine. Jeg har heller aldri forsvart det verken for meg selv eller ungene, jeg er tvert i mot åpen på at dette er et egoistisk valg.
Jeg skjønner ikke helt hva det er du ikke skjønner, rett og slett.
(Jeg skjønner at du ikke er enig i valget jeg gjør, altså. Om det var det du mente.)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvordan er du helt motsatt? Er du imponert over folk som reiser mye? Har du tid og penger er det jo ikke akkurat utfordrende å reise jorden rundt.

Ikke imponert, men heller (mis)unnelig. Jeg elsker å reise, og liker å lese og se bilder fra andres reiser. Reising er hobbyen vår, og de siste årene har vi brukt mye penger på reising. Og har vært svært miljøsyndende.


Sist redigert av 007 : 12-02-17 kl 21:13.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat