Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-20, 21:28   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jehovas vitner ringer tilfeldige folk - har de lov?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har sett dette diskutert fleire plasser og mange viser til GDPR. Eg tenker også at dei burde sjekke mot reservasjonsregister.

Men dei er offensive nå, med endetidstegn og pest og fordervelse.

Er nok ikke brudd på GDPR hvis de bare ringer opp (og ikke registrerer hvem de har ringt). Og gjør de det, kan det nok også passere som en legitim interesse som overstiger retten til personvern. Men da må de også følge resten av GDPR. Vitnene regnes som en organisasjon, og jeg mener å huske at de faktisk har blitt dømt i EU-domstolen til å måtte følge GDPR der de fører registre over hvem de har besøkt/snakket med. De prøvde seg med at hvert vitne handlet på egenhånd.

Det kan nok diskuteres etter markedsføringsloven, som er det lovverket som regulerer telefonsalg og reklame på SMS og e-post, men jeg tviler på om det rammes av den og, dessverre.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat