Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-17, 09:13   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har et dårlig indre telleverk, ser jeg. Mye her jeg ikke kan. Men jeg har relativt god stedssans. Det forundrer folk stadig vekk, siden jeg har store problemer med å lese kart. Himmelretninger har jeg virkelig ikke peiling på. Jeg er litt som eldstesønnen min som fram til han var tenåring hardnakket påsto at nord er alltid foran deg.

De fleste her nevner vel en eller et par ting, gjør de ikke?


Jeg har middels minus retningssans, men noen steder blir den mye bedre eller mye dårligere, det er så rart! I Bogota fant jeg veien og retningen overalt, med et veldig lett street og avenue-system. I Washington, med akkurat samme system, tok jeg feil av retningen helt KONSEKVENT. 90, 180 eller 270 grader - det kom an på, men alltid feil. Ut av døra til huset på daglig morgenjogg, prøve å tenke "hm, vi kom den veien fra i går kveld, fra H-gate, så da skal jeg DEN veien mot A-gate", men neida, feil hver FØKKINGS gang! Til og med inne! Jeg gikk opp trappen og tok til venstre når jeg skulle til høyre og omvendt, inn på feil soverom. HVER gang!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat