Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-19, 08:26   #51
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miljøfokuset - fokuserer vi på det riktige?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror dere overvurderer kraftig miljøvilligheten til folk flest på ting som egentlig monner lite, og ikke minst etter hvert koster en del i penger eller inconveniences. Jeg tror det er superrisky å holde på med de små diskusjonene særlig mye lenger.

Jeg er også litt redd for det.
Men kanskje mest av alt fordi folk etterhvert gir litt opp, de vet rett og slett ikke hva som er best lenger.
Som da McDonalds sine sugerør.
Wow, knallbra at de bytter ut platikksugerørene, ett skritt i riktig retning.
Men nei, pappsugerrørene kan ikke gjenvinnes i en del land.
https://www.nrk.no/urix/mcdonald_s-p...nia-1.14650547

Så skal man være bevisst på hva slags klær man handler. Man bør ikke handle klær med microplast, men så er det bomullsklær som forurenser mest? Hva skal man da handle? Ikke syntetisk og ikke bomull?

Jeg tror folk flest ønsker å tenke miljøvennlig, men det må være lettvint, det må være trygt og man må se at det man gjør monner.

Jeg syns røykeloven er et godt eksempel. Det var litt surmuling i starten, men alle visste jo at både røyking og passiv røyking ikke var bra. Og når loven først ble innført, så tok det virkelig ikke lang tid før man innså at, wow, dette var et bra tiltak.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat