Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-19, 13:58   #57
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miljøfokuset - fokuserer vi på det riktige?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ang. klær så er vel det absolutt viktigste å kjøpe klær i materialer som kan brukes lenge, og slutte med overforbruket. Det hjelper ikke å levere til gjenvinning eller bruktbutikker om vi forsetter å kjøpe tonnevis med nyproduserte klær.

Det er klart. Det å ikke henge seg på fast-fashion bølgen, og redusere nyinnkjøp er helt klart viktig. Men når man først skal kjøpe nytt, er det jo veldig greit å vite hva som er best i forhold til miljøperspektivet.

Jeg ble også ganske nylig klar over at vi sender ut all plasten, og her må vi da kunne klare å lage et anlegg som håndterer dette på en riktig og god måte. Selv om det hovedsakelig er Tyskland vi sender til og ikke India eller tilsvarende.
https://www.grontpunkt.no/gjenvinnin...husholdninger/

Jeg vet at det ikke er noen enkle løsninger. Det er komplekst. Men det er også derfor at jeg skulle ønske vi hadde et enda større fokus der det monner mer.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat