Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-16, 19:56   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk- skulle man latt være?

Det heter å renvaske noen som rent faktisk er uskyldig beskyldt for å ha forårsaket en annen persons død. Ikke "øye for øye, tann for tann", altså. Påstanden har vært at disse barna mobbet jenta til døde. Og det er grover påstander. Veldig grover påstander. Som absolutt ikke bør gå uimotsagt, dersom det ikke er tilfellet.

Jeg har vært varsom med å uttale meg om saken, fordi det er så utrolig mye ved den, ikke minst ved morens oppførsel, som har skurret for meg. Jeg har reagert voldsomt på medias omtale av saken, at de har latt moren bruke dem som ensidig talerør, og tillatt en helt uakseptabel jakt på ungdommer. Og jeg syns ikke det er greit å gjøre andre til offer for egen galskap. Verken egne barn eller andres.

De offentlige etatene som burde ha fått kritikk i denne saken har fått det. Det er voksne mennesker som har sviktet her, på alle områder. Og journalistene som har tillatt en ukritisk og ensidig beskrivelse fra moren er noen av dem. De ungdommene som er blitt hengt ut av media, som har levd med disse beskyldningene over lengre tid, fortjener faktisk at deres side også legges frem for offentligheten. Nå som saken er ferdig etterforsket, og noen faktisk er tiltalt for omsorgssvikt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat