Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 23:26   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peanøttsmør til barn?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg fikk info om det (og popcorn som eser hvis det setter seg i halsen) på barneførstehjelpskurs med Røde Kors, så jeg er fristet til å ta det på alvor altså...

Jepp, det er akkurat poenget. Peanøtter og popcorn kan, som alt annet som svelges i lungene,- gi kjemisk lungebetennelse. Det samme kan erter, brødsmuler etc, men popcorn og peanøtter er lettere å gjøre det med enn annen mat.
Nera skrev i hovedinnlegget at diskusjonen gikk på hvorvidt selve peanøttoljen fremkalte kjemisk lungebetennelse, og det er det jeg stiller meg tvilende til.
Jeg tror egentlig at lett og svelge i halsen og at peanøtter er et av de vanligste allergener som gir alvorlige reaksjoner er blitt kokt sammen til noe med at peanøttolje gir kjemisk lungebetennelse.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat