Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-08, 12:27   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg lever best på lavkarbo, både fysisk og mentalt. Men sliter litt med å få det til å passe inn i livets oppturer og nedturer, lavkarbo er ikke enkelt i dagens samfunn.

Mannen min også. Jeg lever vel mer etter Lutz' prinsipper (maks 72 gram netto karber daglig) i det daglige, det er jo ikke så "ekstremt" (Ketolyse = 15 gram).

Mange klarer nok ikke å følge de mest "ekstreme" variantene over lengre tid, siden samfunnet er lagt opp til at bla. festligheter = sukker, og det kan være litt vanskelig å finne alternativer ute når det omtrent bare selges pølser og pizza. Dessuten tror jeg det er lettere for MENN å leve sånn, for det er gjerne de som liker å trykke i seg på biffer og fløtesauser, mens kvinner kanskje liker salater og frukt litt bedre. De jeg kjenner som har klart å gå ned ganske mange kg med lavkarbo, har som regel levd på litt mer karber (feks. 50-70 gram daglig). Da er det mye enklere for mange.
De/vi spiser allikevel ganske mye fett, ingen lettprodukter (jeg spiser lettrømme da, for det smaker best). Jeg er ikke så nøye nå når jeg ikke skal NED i vekt, men kjenner at kroppen trives aller best med lavkarbo. Jeg blir "råtten" i magen av poteter, hvit pasta, hvit ris og lyst brød (loff og halvgrovt), og selvsagt sukker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat