Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-08, 13:14   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Pussig å kalle seg selv en suksesshistorie men når jeg tenker meg om så er jeg muligens det. Jeg har PCOS og hadde menstrasjon kanskje par ganger i året. Pga av lavkarbo kost så har jeg nå regulert dette og fått mye bedre helse generelt de siste par årene, også sykluser på 7-8 uker. Kroppen er i god balanse og helsen min svært forbedret etter lavkarbo over tid.

Når det er sagt så lever jeg IKKE etter totalt karboforbud, jeg spiser ikke brød, potet, pasta, ris osv. men gjerne rugknekkebrød, litt branflakes osv. Jeg er heller ikke tilhenger av store mengder fett eller kunstig søtt, jeg skyr unna lightbrus og alt annet kunstig dritt.

Jeg lever ikke etter dette prinsippet for å gå ned i vekt men fordi jeg er insulinresistent og hadde en del av de typiske plagene man får av det. For meg er et godt balansert lavkarbo kosthold ren medisin. Kjenner mange andre PCO'ere som også sluttet med metformin osv etter at de la om kostholdet.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat