Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-23, 11:12   #50
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.218
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte slippe fram trafikk?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg bruker å tute hvis det åpenbart er helt natta kjøring fra andre eller direkte farlig kjøring. Litt sydlandsk der, synes vi bruker tuta for lite i Norge. Som når folk i lengre tid ligger i 80-90 i venstre felt i 110 sone uten å flytte seg inn i høyre felt.

Vi tuter ikke i Norge rett og slett fordi det ikke er lov. Lydsignal skal brukes for å varsle om fare, ikke fordi du er frustrert over andres kjøring.

Se for eksempel her:

Sitat:

- Det fremgår av trafikkreglenes § 14 at «unødvendig eller hensynsløs bruk av lyd- eller lyssignal er forbudt», og man har derfor sluppet den uhemmede bruk av lydsignal som du kan observere i enkelte land.

Det vil si at det per definisjon ikke er greit å tute på bilen foran, når den er sen ut av lyskryss.

- Det skal antakelig svært mye til før dette er innenfor, påpeker Bjelkemyr-Østvang.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat