Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-17, 08:39   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Selvfølgelig er det flott at mennesker orker å jobbe med dette og orker å se disse klippene. Men for meg er det helt ufattelig at man kan bli kynisk/ufølsom/ikke la slike bilder/filmer gå inn på seg. Den ene av politimennene som har jobbet med dette i over 20 år sier selv at slike bilder ikke har noen effekt på han. Kona hans mener han mangler empati. At man ikke bryter sammen er flott, men finnes det noe i mellom "sammenbrudd"/null effekt - er det helt utenkelig? Eller er man da ikke skikket til jobben?

Han blir "uvel" av å skrive på forumet, men bildene har ingen effekt.

Når han blir uvel av å skrive på forumet, er han jo åpenbart ikke uten empati.

Jeg vil tippe at dette er samme "psykologiske strategi" som overgrepsofre bruker. Mange av dem forteller jo at de etter en stund slutter å føle noe, de er ikke mentalt tilstede osv. For meg er det helt forståelig at man må "bli sånn" om man skal klare å ha den jobben disse politimennene har, og det er nok en god del yrkesgrupper som har gjør det samme. Jeg traff en brannmann (fra USA) en gang som fortalte at han aldri tenkte på at de døde han hentet ut var faktiske mennesker som noen hadde elsket, for da hadde han ikke klart å gjøre den jobben han gjør.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat