Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-17, 21:02   #56
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darren Aronofskys "mother!" (OBS med spoilere)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Og det er jo ikke vanskelig å være med på historien om at det hvite patriarkatet har utnyttet verden og er i ferd med å ødelegge den.



Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønner jo ellers at mange synes det er problematisk, og egentlig ganske, hm, «irriterende», at den middelaldrende kunstneren Aronofsky bruker sin egne, personlige, vesentlig yngre muse til å lage en så grotesk film om en middelaldrende kunstner som utnytter og ødelegger sin personlige, vesentlig yngre muse.

Ja, det har vel vært en del snakk om akkurat det, har det ikke? Jeg har ikke lest noe om filmen - verken før eller etter å ha sett den, men har sett noen overskrifter.


Jeg mener å ha lest tidligere at Aronofsky egentlig ikke er spesielt religiøs, men jeg ser jo at det opptar han jo veldig. Og dette er den andre filmen på kort tid.
Jeg mener selvsagt ikke at man må være religiøs for å lage filmer om temaet, og synes det var befriende at noen tok reelt tak i Noah historien uten redsel. Han var jo i ganske hardt vær da med religiøse grupper om jeg ikke husker feil.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat