Tråd: Kvinnehat
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-17, 09:51   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinnehat

Dette er jo ikke noe nytt, så vidt jeg husker var Hadia Tajik som kulturminister den politikeren som har vært nødt til å ha høyest sikkerhetsberedskap rundt seg gjennom tidene, og det er ikke sinte kunstnere som skulle ta henne altså. Og nå er det Lan Marie Nguyen Berg som får gjennomgå. Nettavisen går i brensjen og virkelig kjører henne fram for å egle opp kommentarfeltet. Nå kritiserer de henne for å kjøre bil, når hun samtidig fronter bilfritt sentrum og andre miljøtiltak rundt bilkjøring. Sannheten er at hun er utsatt for så alvorlige trusler at hun er nødt til å bli kjørt.

Hadia Tajik har lagt ut en støtteerklæring til henne på sin Facebookside, og svarer alle trollene som mener at Berg had it coming, fortjener det osv. Hun ber til og med en ta seg en bolle.

Tror dere det er mulig å endre på det voldsomme kvinnehatet mot jenter som våger stikke seg frem? Tror dere f.eks. Frp noensinne vil innse at dette også er sosial kontroll, ikke bare det som foregår innad i innvandrermiljøer? Hvorfor er det slik at en kvinne, på uansett hvilken arena egentlig, blir utsatt for så mye mer hat enn menn?

I kjølvannet av #metoo ser jeg menn i media og kultur si "Jeg visste ikke", men jeg tror jeg knapt kjenner en eneste kvinne som ikke har vært borti en gris som har prøvd å utnytte situasjonen sin. Per Sandberg prøver igjen å legge ansvarer på kvinnene, de bør nemlig gi mennene en ørefik, det er språk menn forstår.

Også er det spillbransjen da; les Aftonbladets spillredaktør sin tekst om sin hverdag. En dag i en kvinnlig spelredaktörs liv. Det er på ingen måte hyggelig lesning.

Og dessverre er jo ikke dette noe nytt. Bare i gamle dager så holdt kvinner seg hjemme, seksuelle overkrep ble skjøvet under teppet og familievold var ikke noe omverdenen brydde seg med. Kvinnen var mannens eiendom til bare en generasjon siden, egentlig.

Kommer vi noensinne til å få reell likestilling?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat