Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-17, 10:05   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SSB og Meyer-debatten, den bør vel tas på FP også?

Jeg syns Dagens Næringsliv har en god analyse av situasjonen i D2 (den er bak betalingsmur, så jeg legger ikke inn lenken her).

Jeg kan ikke så mye om SSB, men det jeg sitter igjen med etter å ha fulgt ganske nøye med på debatten er følgende:
- det er bare menn som sutrer, og stort sett "gamlekarene" på 55+, som ikke liker at noen utfordrer deres virkelighetsoppfatning
- hovedoppgaven til SSB er innhenting og produksjon av statistikk
- det betyr at den forskningen som SSB gjør selv, i aller høyeste grad bør holde internasjonal standard, men den er ikke kjernevirksomheten
- mange av forskerne i forskningsavdelingen bruker utdaterte modeller, som er kritisert også av forskere innenfor sosialøkonomi
- juniorforskerne er faktisk vernet i omorgansieringen, dvs. de som evner å tenke nytt, og som ikke blir sure når deres etablerte tankemønstre utfordres
- Christine Meyer er en outsider, som det er lett for "gutteklubben grei" å utfordre, og henge på alle andre knagger enn at dette sannsynligvis er en omorganisering som SSB har veldig godt av

All endring gjør vondt, og den gjør aller vondest for de som opplever å miste status av endringen. Det betyr ikke at den ikke er riktig å gjennomføre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat