Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-18, 12:38   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjon Dagsverk - boikott eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men syns du Israel burde bli utslettet som stat?

Dersom det stemmer at OD støtter organisasjoner som jobber eller agiterer for å utslette Israel som stat, er det greit?

Jeg synes i hvert fall at den aldri burde vært opprettet og jeg er ikke en gang sikker på at den skal fortsette å eksistere i nåværende form hvis det noen gang skal bli fred der. Et annet navn og et annet styresett med religionsfrihet og rom for alle høres utopisk ut, men hvis det er det de mener synes jeg det er verdt å tenke på. Staten Israel har vært en verkebyll fra opprettelsen.

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Var dette eksempelet nevnt lenger oppe i tråden? Jeg har ikke fått med meg akkurat dette utsagnet, så det var ikke det jeg tenkte på da jeg sa antisemmittismekortet.
(...strengt tatt er det vel ikke antisemittisk å kalle isralere for kloakk? Veldig stygt og totalt useriøst er det så klart, men muligens ikke antisemittisk. Hadde man kalt jøder for kloakk derimot. )

Helt enig. Det er som når Trump kaller alle fakta han ikke liker for «fake news».

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat