Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-18, 10:30   #42
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?

Det blir veldig vanskelig, ikke minst siden jeg har en unge som nesten ikke spiser grønnsaker. Men det er klart: Må man, så må man. Men kan vi egentlig fø verden uten bruk av kjøtt og fisk?

Slutte å kjøre bil i det daglige?

Jeg er ikke glad i å kjøre bil. Går til og fra jobb eller tar offentlig kommunikasjon. Men vi kjører for å storhandle. Kunne definitivt blitt flinkere til å enten handle mindre hver gang eller å bruke sykkelvogn.

Slutte å kjøre bil til hytta?

Buss og deretter 6 km å gå? Nei, det ville blitt for vanskelig. Men kanskje vi ikke trenger den hytta. Jeg hadde akseptert å selge den - med tårer i øyene.

Slutte å fly på kjæresteturer?

Uproblematisk. Flyr ikke i privat sammenheng, og i alle fall ikke for forlystelsens del.

Slutte å fly i jobbsammenheng?

Jeg syns det er vanskelig å forhindre akkurat det. Jeg har gitt beskjed til min sjef om at jeg ikke ønsker å fly i jobbsammenheng, men dessverre er enkelte ting utenfor min kontroll. Å bytte jobb for å forhindre flying er ikke mulig for meg.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?

Jeg har familie nordpå og kommer til å få en del begravelser framover. Å ta tog + leiebil krever ett døgn hver vei. Fly må vurderes, dessverre.

Slutte å kjøpe nye klær?

Kjøper svært sjelden klær, men man må jo ha klær?

Slutte å kjøpe nye møbler?

Hvis jeg ser bort fra oppbevaringshyller, så er ingen møbler i huset yngre enn ti år. Og flere av møblene ble kjøpt brukt. Uproblematisk.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?

Den er verre. Jeg går til jobb, så da trenger jeg skikkelige joggesko. Og jeg har en unge som trener fotball og der er det visse krav om utstyr. Men jeg kunne vært flinkere til å kjøpe brukt. Gir brukt utstyr videre.

Andre ting du er villig til å gjøre?

Vi pusser ikke opp kjøkkenet selv om kjøkkenet er lite funksjonelt, skapene er gamle med tildels hanglende lukking og vi har råd til det. Det fungerer. Jeg skulle ønske flere kunne godta å ha et OK kjøkken. Det er skrekkelig å se relativt velfungerende kjøkken som byttes ut fordi "jeg likte ikke det skapet som bare var 30 cm bred". Det er mye man kan leve med som ikke er optimalt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat