Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-10, 10:52   #524
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2010

Januar:
1. Nive To Five. Morsom, lett komedie. Men med bismak. For slike forhold arbeider fortsatt mange kvinner under.
2. Pink Floyd The Wall. Veldig ekkel. De maskene er noe av det skumleste jeg har sett i mitt liv.
3. Grizzly Man. Veldig fascinerende, og ganske creepy.
4. Requiem for a Dream. Sterkt gjensyn med filmen som har gjort at jeg aldri, ALDRI har vurdert slankepiller.
5. Moon. JAAAAAAAH! Endelig fikk jeg sett den.
6. Alle andre. Hmmm. Gode skuespillerprestasjoner, men irriterende rollefigurer. Og hva prøvde filmen egentlig å si oss?
7. Døden på Oslo S. Hva skal man si? Jeg var ikke i landet da den kom ut, så jeg så den aldri. Jeg trodde jeg hadde gått glipp av noe stort, men den gang ei.
8. Noises Off. Ganske forlysterlig egentlig. Til tross for at jeg egentlig ikke liker farser.
9. Man on Wire. Fascinerende dokumentar. Litt langdryg, men vel verdt en titt.
10. Alvin og gjengen 2. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle begå harakiri, men den var bedre enn fryktet.
11. American History X. Yndlingsfilmen til femtenåringen min, så han ville gjerne se den sammen med meg. Den slipper ikke helt taket, kjenner jeg.
12. The Abyss. Dette var vel fjerde gangen jeg så den. Slutten er helt kårni, men ellers så elsker jeg denne klaustrofobiske filmen. Jeg må bare huske å puste.
13. The Limits of Control. Det Skilpadda sa.
14. Happy-Go-Lucky. Gjensyn. Ikke Mike Leighs beste, men den er ikke så lettbeint som man skulle tro. Og verdens mest creepy kjørelærer.
15. Pelle Politibil går i vannet. Bååååring! Denne filmen fikk Alvin og gjengen 2 til å fremstå som rene mesterverket i sammenligning.
16. Tid for ømhet. Suppete, men veldig fin og rørende også. Hvis man er i humør for sånt.
17. Raw. Gjensyn. Standup med Eddie Murphy. Den var morsommere før.
18. Die Hard 2. Gjensyn. En av de få actionfilmene jeg liker.
19. Aliens. Gjensyn nr. ørten. Fortsatt veldig, veldig bra.
20. Where the Wild Things Are. Nydelig!
21. The Crying Game. Jeg hadde sett den før, men hadde glemt det meste. Forfriskende etter å ha sett mye amerikansk film i det siste, men jeg klarer ikke helt å bli grepet av den, siden jeg ikke liker Dil som person.
22. Planet 51. Ganske underholdende, men ikke banebrytende, akkurat.
23. Up in the Air. Fantastisk film. Anbefales på det varmeste. George Clooney gjør det stort nok en gang.
24. Precious. Veldig sterk. Veldig! Jeg hadde fysisk vondt i kroppen da jeg gikk ut av kinosalen.


Februar:
25. Avatar. Jeg hadde ingen forventninger, men den var underholdende. Selv om den var for lang og storyen på grensen til det kvalmende.
26. The Road. Skremmende bra. Må sees!
27. Match Point. Gjensyn. Fortsatt creepy.
28. Being Julia. Ingen stor film, men underholdende nok.
29. Moon. Igjen. Like bra som i januar, gitt.
30. Det regner kjøttboller. Mye bedre enn fryktet.

Mars:
31. A Single Man. Det Skilpadda sa.
32: Blindpassasjer. Det er nesten litt trist at jeg nå sitter og fniser av denne serien, for jeg elsker å bli skremt. Og skremt ble jeg da jeg så den som niåring. Mamma måtte sove sammen med meg i flere måneder etterpå, og jeg torde ikke leke andre steder enn rett bak huset vårt. Jeg var livredd nesten dag og natt. Da jeg så den igjen i voksen alder, var det en skikkelig katarsis. Men nå er den bare morsom. Men det videoopptaket av støvet som blir til menneske er fortsatt skikkelig creepy.
33. Den fantastiske Mikkel Rev. Mest for voksne, kanskje. Jeg fniste mye, i alle fall. Jeg skulle dog ønske jeg så den på engelsk. De norske stemmene var litt tafatte.
34. Alle mine kjære. Filmen har fått blandet kritikk, og det er forståelig. Jeg likte filmen, men i ettertid så ser jeg store svakheter med den. En kritiker kalte den sjangerforvirret, og det er jeg enig i. Og jeg syntes scenene fra jentas mellomstadie til himmelen ble litt teite noen ganger.
35. Crazy Heart. Ikke noen ny historie, men du verden så sjarmerende spilt. Jeg vet ikke om jeg forelsket meg mest i Jeff Bridges eller Maggie Gyllenhaal.
36. The Blind Side. Tja, ingen stor film, men interessant nok til at jeg gadd å se den på flyet, selv om lydkvaliteten var elendig.


April:
37. The Wrestler. Egentlig den helt samme historien som i Crazy Heart. Men veldig severdig. Mickey Rourke er knallbra!
38. Min nabo Totoro. Fantastisk. Den scenen med Totoro på busstoppet er jo bare helt ubeskrivelig herlig!
39. Rocky. Jau, jau. Nå har jeg i alle fall sett den.
40. Shutter Island. Endelig en film som klarte å skremme meg. Psykologisk thriller av beste sort.
41. Lønsj. Jeg hadde null forventninger, men jeg likte den veldig godt. Selv om jeg ikke skjønte nada av hva den egentlig skulle handle om.
42. Star Trek: The Wrath of Khan. Nuvel, underholdende til å være i den sjangeren, men ikke helt meg.
43. Revolutionary Road: Har sett den før, men filmen var enda sterkere nå. Utrolig velspilt, og gjenkjennelsesfaktoren er litt vel vond å føle på innimellom.

Mai:
44. Lost In Translation. Gjensyn nummer ørten. Og jepp, den er fortsatt min favoritt.
45. The Good, The Bad and The Weird. Virkelig ikke noe for meg. Pang, pang, pang i to stive timer er for meg dørgende kjedelig.
46. Fish Tank. Sterk britisk sosialrealisme. Det gjorde nesten fysisk vondt å se den. Og plutselig var det veldig lett å huske hvordan det var å være dysfunksjonell femtenåring.
47. Avatar. Gjensyn. Jeg hatet den første gang, men nå likte jeg den faktisk litt bedre. Kanskje fordi jeg hadde null forventninger.
48. Closer. Tredje gang jeg ser filmen. Det er fortsatt veldig ubehagelig å se den. For noen fæle mennesker.
49. Sjult (Caché). Jeg satt som på nåler under hele filmen, men satt igjen som et levende spørsmålstegn. Denne må jeg nok fundere på vel og lenge.
50. Saving Private Ryan. Tredje eller fjerde gangen jeg ser denne, men første gang jeg har sett den uten å sovne eller "phase out". Lang og til tider veldig amerikansk, men likevel verdt å få med seg. Selv om de første 20 minuttene er nesten uutholdelig vonde.

Juni:
51. X2: Gjensyn. Ikke helt min sjanger, men egenlig relativt underholdende likevel.
52. Djevelens trekkspill: Saaaktegående colombiansk film. Jeg ble ikke overbevist, men for en fantastisk musikk!
53. Moon: Tredje gang jeg så filmen i år. Og den blir bare mer og mer fantastisk.

Juli:
54. Arthur. Minst 25 år siden jeg så denne sist. Fortsatt veldig søt film.
55. Shrek Forever After. Bedre enn jeg fryktet. Ganske morsom, faktisk.
56. Zoolander. Tror det er tiende gangen jeg så den. Stadig like hysterisk morsom.
57. Så som i himmelen. Filmen ALLE har sett, men ikke jeg. Helt til nå. Tja, jeg ble ikke overbevist, kjenner jo. Mange floskler. Selv om jeg syntes Michael Nyqvist spilte veldig bra.
58. Inception. For en film! Beskrevet som en skikkelig "mindfuck" og det stemmer. Utrolig fascinerende.

August:
59. Soul Kitchen. Nah. Fått gode kritikker, men Fatih Akin har levert så utrolig mye bedre. Denne var bare klisjé på klisjé.
60. Dogtooth. Fantastisk film. Ekstremt ubehagelig å se, men likevel utrolig tankevekkende og viktig. Anbefales på det varmeste.
61. The American President. Gjensyn. En av de bedre romantiske komediene. Høyst severdig.

September:
62. The Road. Gjensyn. Fortsatt en sterk film, men jeg merket at det ikke var helt det samme å se den for andre gang.
63. Toy Story 3. Jeg syntes den var litt treg i starten, men den tok seg virkelig opp. En verdig avslutning.
64. Submarino. Thomas Vinterberg er endelig tilbake med noe bra. Utrolig sterk film om mennesker på samfunnets skyggeside.
65. American Splendor. Gjensyn. Snodig, men så absolutt severdig film om tegneserieskaperen Harvey Pekar. Anbefales.
66. Limbo. Estetisk vakker film, og gripende der og da. Men jeg tror den blir litt for glemt.
67. Knerten gifter seg. Ganske ok til og med for voksne. Har sett kjedeligere barnefilmer. Men litt "rar" story.
68. I en bedre verden. Vakker, dansk film. Anbefales.

Oktober:
69. Sommerlunsj i Roma. Jeg var skeptisk, men for en perle av en film. Så annerledes. Så eksotisk. Men samtidig så fnisende gjenkjennende.
70. Grusomme meg. Den beste barnefilmen jeg har sett på lenge. Veldig upretensiøs, og veldig morsom.
71. A Nightmare Before Christmas. Etter å ha sett starten ca. ti ganger i årenes løp, fikk jeg endelig sett hele filmen. Og til tross for musical-preget er den aldeles glimrende. Et fantastisk eventyr.

November:
72. Dave. Gjensyn. En av de bedre romatiske komediene. Søt, men ikke teit.
73. Legenden om vaktuglene. Gjesp. Intet nytt under solen. Kjedelig historie, endimensjonale rollefigurer.
74. Hjem til jul. Min første film av Bent Hamer. Jeg likte den. Kanskje ingen STOR film, men jeg koste meg fra a til å.
75. Harry Potter og dødstalismanene - del 1. Visuelt spennende, og jeg liker det mer voksne preget de nyere HP-filmene har. Men litt vel lang, og lider under å være del 1 av 2.
76. The Commitments. Gjensyn nr. ørten. Fortsatt like sjarmerende.
77. Love Actually. Ingen jul uten. Denne filmen kan jeg vel utenat nå.

Desember:
78. Precious: Gjensyn. Fortsatt et slag i magen, men denne gangen klarte jeg å se at filmen også hadde mye humor.
79. Winter's Bone: I følge Empire Magazine en "feminist redneck film noir" og det stemmer bra. Bra historie, bra spilt og utrolig fascinerende.
80: Home Alone: Gjensyn nr. ørten. Ingen jul uten!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 07-12-10 kl 09:37.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat