Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-17, 12:22   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle og populære langpannekaker

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Denne, fra oppskrift jeg har fått på annet forum:

(tall i parentes er for stor langpanne, det utenfor er for rund form eller liten langpanne)

4 (6) egg
4 (6) dl sukker

----> Stiv eggedosis

4 (6) dl hvetemel
2 (3) dl lunka vann
3 (4,5) ts bakepulver
2 (3) ts vaniljesukker

----> Blandes forsiktig inn i eggedosisen, jeg gjør det på laveste hastighet på Kenwooden

Stekes i 20-25 min på 180 grader.

Glasur:

125 (185) g smør
1 (1,5) dl sukker
2 (3) ts vaniljesukker

----> "kokes" mens kaka steker

1 eggeplomme - røres i til slutt

Ha glasuren på varm kake. Stikk gjerne små hull i overflata først, slik at den trekker ned i kaka. Da blir kaka veldig saftig, og nesten enda bedre neste dag.

Strø kokosmasse over (må gjøres mens glasuren er varm, den skal "smelte" ned i glasuren".

Denne er helt nydelig, og MÅ med i alle våre bursdager, og er standard fra oss i fotballkiosk, på skolefester etc. Har også hatt den med på kakedag på jobb og får alltid spørsmål om oppskrift. Greit å ha et lyst alternativ til alle sjokoladekaker og brownies som det bruker å være mye av.

Legger ved det eneste bildet jeg fant i farta, fra en eller annen bursdagsfeiring.

Den ser og høres god ut! Men du må forklare litt mere med teskje, hvordan lager du glasuren? Og bruker du sukker, altså, og ikke melis?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat