Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-17, 18:26   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva tenker dere, harmonerer dette med deres virkelighetsoppfatning? Hvordan tenker dere om bydel Søndre Nordstrand etter denne, virker det som et okei sted å flytte til?

Og hvordan er det i deres nærmiljø, hardner det til for unge gutter, eller er det mye som før?

For å svare direkte på spørsmålene dine: Det stemmer ikke overens med min virkelighetsoppfatning. Det betyr ikke at jeg tror alt er fryd over hele byen. Områder med lavere inntekt, utdannelse og høyere andel ressurssvake har større og anderledes problemer enn andre steder. Det skal man selvsagt ikke lukke øynene for, og jeg syns til tider det jobbes for lite med det. Man legger ned fritidsklubber og tilbud til kidsa utenom skoletid og gjør det lett å bli radikalisert, enten det nå er IS-tilhengere eller nynazister som gjør radikaliseringen.

Jeg syns Mortensrud virker som et okei sted å flytte til. Det virker som det har en sammensatt demografi, og veldig mye positivt. Mye natur, en nydelig kirke og en god del ulike tilbud i nærmiljøet.

Jeg er usikker på om det har hardnet til for unge gutter, eller om dette er noe som går i bølger alt ettersom hvor mye fokus det får, og hvordan det står til med økonomien til byen. Gjenger, dopsalg, drap og digre slåsskamper var ikke akkurat sjeldent på åttitallet heller, men ei heller hverdagskost; slik det også er nå.

Vi har valgt å bo på et sted i Oslo som har en sammensatt demografi, sikkert ikke veldig ulikt Mortensrud, men med en raskere gentrifisering, siden det er mer sentrumsnært.

Det jeg syns er vanskelig med reportasjer som dette, og med bøker som "Den tause majoritet", de er anekdotiske, og når de blir angrepet så krenker man. Dette er jo virkeligheten til dem som har uttalt seg. Og det er det, men når man bare lar én side representere alle så blir det skjeivt, og det impliserer at andres virkelighet ikke er like "virkelig".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat