Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-17, 14:20   #83
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elev slått bevisstløs i skolegården

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det skyldes vel, nok en gang, at mange aldri leser lenger enn de tabloide overskriftene.

Jeg har dessverre ikke så mange referanser, men hvis du feks ser på denne, så vil jeg jo si at de som kritiserer Jesper Juul har lest litt mer enn de tabloide overskriftene og de har faglig belegg for å kritisere ham.

Nå var det ikke meningen å dra tråden ut i en 10 år gammel diskusjon, for all del. Det var mer det at jeg selv ble "lurt" den gangen fordi det hørtes så "logisk" ut, at jeg rett og slett ikke reflekterte over at JJ totalt mangler formell kompetanske og belegg for det han påstår.

Håper jeg greier å si dette på en OK måte , men det jeg opprinnelig refererte til er at det er lett å tro på den type argumentasjon som går så direkte "hjem". Feks dette med at foreldre kan kontrollere alle typer oppførsel hos barna sine - bare de gidder. Jeg er veldig enig i at foreldrene er en komponent, men det er mange komponenter og samfunnet er jo en komponent både i barna og i foreldrene. Jeg merker selv veldig godt at det er ganske mange situasjoner hvor jeg ikke kan lene meg på min egen oppdragelse (men om det skyldes tidsfaktoren, personlige egenskaper hos mine foreldre, at jeg bodde på landet da jeg vokste opp, at skolesituasjonen var anderledes er jeg usikker på). Og jeg merker også på en del områder at jeg overkompanserer.

Når det gjelder eskaleringen av vold tror jeg også det er en teknologisk komponent, dette med at ting blir filmet tror jeg er en "driver" også det at mye av dialogen går på SoMe (øker graden av misforståelser, gjør at man kan drive "terror" 24/7)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat