Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-07, 23:12   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige fedre?

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Enten eller, Polyanna? Når ble du sort/hvitt-tenkende?
Det er mange fler enn de grunner du kommer med som gjelder. De som ikke har vært gjennom dette, kan neppe sette seg inn i det og har da heller lite å komme med i denne diskusjonen.

En trenger da ikke ha lav moral eller lite struktur for å bli gravid? Det faller vel på sin egen urimelighet?

Eller begge deler? Det er jo nærmest per definisjon sånn: Enten har man IKKE "prøvd" å lage barn, men det har skjært seg med prevensjonen gang etter gang etter gang. Eller man HAR prøvd, med mange ulike menn. Jeg sier ikke at det er GALT. Man kan ha tre-fire VELDIG gode grunner for å ha forlatt tre-fire menn man først har bestemt seg for å lage barn med. Klart man kan. Eller man har hatt uflaks med prevensjon en gang, blitt forlatt en gang og forlatt en mann en tredje gang. Sånn kan jo livet bli.

Urf, vanskelig å være grundig i argumentasjonen etter for mange glass vin, men altså: Jeg syns ikke det ligger noenting som helt morals forkastelig i å få mange barn med mange ulike partnere. Ei heller er det gitt at de er noen svimer. Men akkurat som venninnen min som stadig vekk kræsjer bilen: Det er vanskelig å la være å tenke at "det kan da ikke BARE være uflaks at hun støtt og stadig "blir påkjørt", "er uheldlg", etc. Det har kanske LITT med det å gjøre at hun kjører som et svin og er et skikkelig svimehode også??"

Men dette er generelle tanker jeg gjør meg før jeg har så mye annet å bygge på. Hodet mitt spinner nå av gårde med sitt. Så snart man har mer fakta så faller jo flere biter på plass. Det er forskjell på å "tenke sitt" og "fordømme", syns jeg, ref. Hims innlegg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat