Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-17, 16:47   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SSB og Meyer-debatten, den bør vel tas på FP også?

Jeg syns derimot det er viktig å få frem hvem det er som sutrer. Og det er ikke til å stikke under en stol at det er "maktkara", dvs. de som spiller The Game of Life på nivå "easy", og som er vant til å få det som de vil. Jeg syns nemlig det er sutring på et ganske usaklig nivå, som pakkes inn som faglige argumenter. Og. Det. Er. Ikke. Greit. Spesielt ikke når de får med media (dvs. VG og Dagbladet) på en ganske unyansert historiefortelling. Når det males som at det handler om en innvandringsvennlig SSB-sjef, som ikke liker det "en av de mest kompetente guttaboys" har produsert, fremfor at det synliggjøres at måten han har produsert dette på er basert på utdaterte modeller, og kanskje ikke er like etterrettelig og bra, som det påstås å være. Inneholder disse regnskapene også en kostnadsberegning av hva det koster samfunnet å ikke ha denne innvandringen, av personer som tross alt er villige til å gjøre en del oppgaver som mange norskfødte ikke ønsker? Eller handler det bare om hva en hva de koster, ikke hva de tilfører? Jeg er ikke nødvendigvis enig med Christine Meyer eller Victor Normann i deres innvandringssyn, men jeg syns det lukter litt av innvandringsregnskapene, og skulle gjerne sett en kritisk debatt rundt utregningsmodellene som er benyttet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat