Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-19, 00:23   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?

Ipad er ihvertfall ikke et «fullgodt» alternativ, etter mitt syn. Har fått ipad med tastatur på jobb, og det er ikke noe særlig. Lenge siden tastaturet ble parkert.

Ifht datagreier til skolebruk, er det lurt å ha samme system som skolen bruker. Det har med lisenser, presentasjoner, grei kobling til prosjektorer o.l. å gjøre. Kommer eleven med noe annet enn skolen bruker, blir det fort noe krøll. Ikke riktig overgang, ikke riktig fil, de voksne kan ikke hjelpe med andre systemer osv. Her bruker 7. klassinger litt av hvert av filer, fra Powerpoint til videosnutter til musikk og film i ulike fag.

Her holder de på å rulle ut elev-pc trinn for trinn, så det kan veldig godt variere mellom søsken på vår skole. Det brukes ikke ipad i undervisningen her, etter det jeg har fått med meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat