Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-17, 09:27   #87
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.471
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vel nettopp det som karakteriserer løvetannbarn, at de har noe - og noen - som gjør at de nettopp kommer ut av skrekkelige ting med styrke og gode liv. Jeg syns det blir tydelig nå hvordan hun bruker både seigheten og staheten sin, og fantasien og intelligensen, til selvheling og til å bare holde ut. Jeg syns hun er fantastisk!

Ja, det er helt utrolig hvor sterke mennesker kan være, hva enkelte kan gå igjennom, også i den virkelige verden, og likevel greie seg bra. Men det betyr ikke at ikke fortiden innhenter dem og preger dem. I serien om Anne synes jeg dette kommer godt fram. Det kommer fram i boka også, men vektlegges mindre der. Også må vi huske på at boka var skrevet i en helt annen tid enn vi lever i. De visste mye mindre i 1908 enn man gjør i dag om virkningen av traumatiske opplevelser i tidlig barndom, så det er ikke rart at det ikke var vektlagt like mye i boka. Det er heller ikke rart at det vektlegges mer i serien for å gjøre den mer realistisk ut fra det vi vet i dag.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-05-17 kl 09:33.
My er aktiv nå   Svar med sitat