Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-12, 19:52   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

[2012] 14. desember: Josef out of the shades

Jeg er A-menneske og tidlig ute (og dere trenger jo ikke lese videre ennå dere som måtte befinne dere innenfor tråden før klokka passerer tolv), og etter pøbelsaras glimrende luke blir dette litt småskummelt, men her er altså luke nummer 14:

14. desember: Josef out of the shades
I dag er jeg nostalgisk oppglødd og vil slå et slag for Josef; av mange ansett som fjernt sideopphav til Kjell og Kwasi med flere. Mang en adventstid og julehøytid har vært fulle av oppslag om Josefs kone og barn, mens Josef selv oftest blir stående litt anonym i bakgrunnen, ennå forfjamset og forundret over hvordan det gikk til med hans hustru. Josef fortjener langt mer oppmerksomhet og kred; tålmodig, stødig, enkel, trofast, hjelpsom og (dum)snill som han var. Slik mang en mann etter ham, vil kanskje noen påstå.

Du trenger: To ispinner, en dorullkjerne, en hundebæsjepose, litt bomull, en liten tøyremse, et egg, litt piperenser, limpistol/lim og eventuell hobbymaling og tilhørende pensler. (Samt to tånegler og to fyrstikker for de spesielt skiutstyrsinteresserte.)


Du gjør: Mal dorull og ispinner, lim pinnene under dorullen, surr piperenseren rundt dorullen som armer, putt bomull i posen og fest den til piperenseren som en sekk, bruk tøyremsen til pynt etter ønske, og mal til slutt et årvåkent ansikt på egget før det settes oppi dorullen. Eventuelt ekstrautstyr (skistaver og reserveskitupper) legges i sekken.

Du får: En litt mindre anonym Josef utstyrt med ski (noe som var uvanlig i de strøkene han bodde i, og for så vidt er det ennå, og som derfor gjør ham mer oppsiktsvekkende), sekk (som inneholder de kamelrestene han ennå ikke har rukket å svelge etter at hans kone på forunderlig vis ble gravid), bukseseler (noen av oss synes faktisk at bukseseler er festlig ), og ikke minst; et godt hode.






Du får også: Et nytt eggeglass.

I tillegg får du: En aldri så liten julenøtt bestående av å balansere tyngden av innholdet i sekken opp mot bredden på Josefs beinføring og øvrig tyngdepunkt

Treåringene mine syntes at Josef ligner litt på nissen i grunn, og at han ser snill ut, så da anser jeg oppdraget som fullført. Josef kan dessuten suppleres med juleeggeglass til resten av slekta, og jeg er allerede i ferd med å designe påskeutgaven. Jeg og treåringene ble ellers enige om å bli faddere til to barn i SOS Barnebyer, og vi oppfordrer alle andre til å gjøre noe hyggelig for noen som trenger det. Ja, og GOD JUL!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat