Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-18, 20:17   #14
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige, raske, sunne og gode middager

Hvis man har god tid en helg, kan man lage opp gratenger og pastaformer av ulike slag. Jeg setter dem til tining i kjøleskapet, og tolvåringen setter på ovnen og putter dem inn. Ferdig når jeg kommer hjem.

Lapskaus med strimlet svinekjøtt eller kyllingpølser, frossen lapskausblanding og evnt rester i kjøleskapet er enkelt og raskt.

Hvis jeg har mange slitne grønnsaker lager jeg langkokt tomatsaus og fryser i porsjonspakker. Så koker vi spaghetti mens vi steker kjøttdeig og hiver over en porsjon tomatsaus. Vips, pasta bolognese!

I går hadde vi ris og saus til middag. Jeg lagde dobbel porsjon, og kuttet opp gulrøtter i går kveld. Da var det bare å steke et par torskefileter i panna mens gulrøttene kokte. Restene varmet jeg ved siden av.

Indisk sauseglass med kylling, svin eller torsk er raskt og enkelt.

Laksewraps og pasta med laks og brokkoli (iblandet creme fraishe) er to raske fiskefavoritter.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat