Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-19, 15:57   #16
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Saken har vel ikke vært i høyesterett? Etter det jeg har lest fikk familien først medhold i tingretten, men tapte ankesaken i lagmannsretten. Og at høyesterett ikke vil behandle saken. Eller har jeg misforstått?

Hvis det var så normalt å slå seg til ro med det rettsvesenet avgjorde ville vi vel ikke hatt så mange ankesaker og omgjorte dommer i systemet. Det er sjelden helt klart, og to streker under svaret. Jeg har ikke lest dommen, men sett det referert flere steder at innvandringsregulerende hensyn er tillagt større vekt enn barnets beste i dette tilfellet.

Høyesterett vurderer jo sakene de tar opp eller ikke, og hvis de mener at jusen er brukt riktig, så må vi jo nesten stole på at den er det. Hvis ikke kommer vi jo dithen at vi ikke gir oss før saken har fått en utgang som ønsket. Og jeg VET at Norge er landet med alle ankene, men det er veldig uheldig hvis avgjørelser alltid skal settes spørsmål med. Selv etter en vurdering fra Norges høyeste instans.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat