Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-16, 15:24   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med forslag - lite karbohydrater og sukkerfritt?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Når du leser innholdsfortegnelse så står der karbohydrater 100 g for eks å under stor det karbohydrater sukkerarter og det er rent sukker . Jeg som ikke tåler fruktose og sukker så bra må holde meg under 10 g per 100g på sukkerarter


Masse proteinbarer og sånt består av bare sukker


Masse grønnsaker er full av karbohydrater , eks Søtpotet :/


Sett på lav foodmap? Det er genialt


Lykke til

Jeg kan anbefale boka "lavfoodmap, en komplett håndbok for deg med sensitiv mage". Det er ikke en slankebok, men en bok om hva som kan gi mageproblemer.

Selv har jeg ikke IBS (som er det lavfoodmap i utgangspunktet er for), men har fjernet tykktarm/endetarm, og har mye urolig mage på grunn av det. Har fulgt rådene i denne boka og magen min er plutselig blitt stille! Testet ut med burger med brød her forleden, og da ble det full krig (lyder mens det fordøyes).

Det fine med denne boka (synes jeg) er at den er tydelig på at man ikke skal kutte ut alt, men bare de tingene man reagerer på. Den anbefaler en streng diett og så at man hit program reintroduserer mat for å finne de som trigger symptomene man vil unngå.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat