Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-17, 21:05   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Den store tipstråden for de britiske øyene

Det har vært mange tråder her om London, men det er sikkert mange som har gode tips for de andre delene av de britiske øyene også. Vi planlegger en skikkelig rundtur neste sommer, kanskje opp mot 6-7 uker, så jeg håper noen vil dele tips og råd til små eller store severdigheter og hyggelige overnattingsplasser.

Jeg kan jo starte selv, med den delen der jeg er litt kjent. Det pleide å gå båt fra Bergen til Shetland, nå man reise via Skottland. Shetland er ikke store plassen, så det er lett å finne de ulike perlene:
-vandring rundt i Lerwick sentrum, med små og store butikker med mer eller mindre norske navn, og lunsj på fish'n'chips-plassen nede på kaia.
-den gamle picter-festningen på Mousa, og Mousa i seg selv
-bronsealderruinene Jarlshof ved Sumburghead (sørspissen av Mainland)
-strikkebutikkene. Ikke minst de som selger rester fra fabrikker, med priser rundt et pund (10kr) for et pund (500g).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat