Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-17, 12:57   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det retningslinjer i skoleverket vedrørende bytte av kontaktlærer?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da jeg var FAU-leder sist gang var det en klasse som klagde helt opp til fylkesmannen over et kontaktlærerbytte. De fikk rimelig klar beskjed om at dette var en personalsak og ikke noe de skulle bry seg med. De hadde riktignok byttet flere ganger da, men at folk slutter eller blir gravide eller langtidssyke kan ikke ledelsen gjøre stort med.

Vet du om det var spesifikt den saken? Altså, om det var fordi det var legitime grunner for lærerbytte at fylkesmannen avviste?

Jeg spør fordi jeg lurer på hvilke virkemidler man har når det blant annet er korttidsansettelser og åpenbart dårlig arbeidsmiljø på en skole som gjør at lærerne slutter så snart de har sjansen. Det fremstår som svært dårlig ledelse, men hva kan FAU gjøre for å få fokus på det?

(Utenom å flytte og bytte skole da, som flere og flere av oss har gjort.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat