Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-17, 11:09   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To wolf or not to wolf

Jeg forstår egentlig hvorfor "byfolk skjønner ingenting" blir en del av debatten, for det er så mange av argumentene mot ulv som virkelig er preget av uvitenhet og åpenbart stor avstand til det som er virkeligheten til de som driver med dette. Og jeg forstår at "ulvemotstandere er rednecktullinger hele bunten" kommer fra også, når man ser noen av folka som stiller opp i avisa med gæver og "utrydd all ulven!!"-utsagn.

Gjeting, gjerder og løstgående gjeterhunder er stort sett ideer som overhodet ikke kan gjennomføres, noe mer enn det man har fått til allerede, i hvert fall, slik sauehold i Norge og geografien her er. Jeg forstår at bøndene blir når sånt blir trukket frem gang på gang. Og sauekjøtt er en utrolig god ressursutnyttende kilde til kjøtt, der man bruker ressurser som ellers ikke ville blitt brukt, samtidig som man holder kulturlandskapet ved like.

Som Java så vet jeg heller ikke hva løsningen er. Men det virker rimelig å ta ut ulv som befinner seg i, og tar mye sau i, områder utenfor de definerte sonene.

Vi i Oslo liker å holde frem ulven i østmarka litt sånn "haha, dere trodde vi skulle bli redde for ulv endelig, når vi fikk den nær dørstokken, men hah! neida, vi gir den navn og syns det er stas vi, for tenk!! :Pekele: " Men det er klart vi syns ulv der er greit, vi har jo ikke sauer der! At man må holde hund i bånd og kanskje, muligens kan komme til å se spor av den en gang har jo null og niks innvirkning på livene våre!!

Å miste halvparten av dyra du lever av, DET er innvirkning, det!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat