Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-20, 12:45   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Opphevelsen av hytteforbudet

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Så hva er da bakgrunnen for endringen?

I og med at smittekurven har flatet bra ut, så står ikke hyttekommunene lenger overfor en potensiell smitteinvasjon av hyttefolk. Med påfølgende risiko for betydelig behov for helsetjenester. Samtidig er påsken over når forbudet opphører, og færre vil trekke til fjellet. Man slipper opp, men oppfordrer til fortsatt forsiktighet, der av oppfordringen om å begrense unødvendige fritidsreiser.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

I det tror jeg folk tenker utenlandsreiser. Jeg bor et sted hvor mange har hytter og tipper at alle drar på hytta straks det åpnes for det og ingen lenger tenker at
"unngå unødvendige fritidsreiser" gjelder å dra på hytta si og at det gjelder for enselv.

Det har ikke en gang falt meg inn at dette kun gjelder utenlandsreiser. Derimot lurer jeg på hva som menes med bo- og arbeidsregion. Altså hva er region i denne sammenhengen? Oppfatter at det (kanskje) er greit med fritidsreiser innenfor denne regionen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat