Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-18, 14:26   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en skanner til foto og papir

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har en Epson V370 som jeg vel betalte 800 kr for . Dette for et tre år siden elns, og ser den er litt dyrere nå. Greit programvare, og gir også mulighet til å skanne dias/negativer. Epson har samme modellen litt rimeligere hvis man ikke trenger dias/negativ-funksjon.

Skanning av dias/negativ vil kunne gi en del bedre kvalitet enn skanning av bildet kjørt ut på fotopapir. Men samtidig, det er lite som skal til for at det kommer støvkort, så det kan kreve litt arbeid også.

Hvis budsjettet ikke er så stramt, ville jeg sett på Canon 9000F. Koster et par tusen.

Helten har en skanner som tar negativer, så det er ikke viktig egentlig. Budsjettet er åpent som en låvedør, det viktigste er at jeg klarer å betjene den og medfølgende programvare uten at IT-mannen må hjelpe meg å tolke bruksanvisninger. Jeg skal sjekke opp de to.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat