Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-18, 11:21   #158
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er «uekte» på deg?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, vi bruker nok ikke samme terminologi alltid.

Altså, botox administreres på samme måte uavhengig av indikasjon (intramuskullær injeksjon), men det settes på en annen måte kosmetisk, trodde jeg. Ofte små injeksjoner fordelt på mange steder, mens medisinsk injeksjon er ofte større doser i større muskler. Og selvsagt med helt annet fokus. Det er vel sjelden sykepleiere (eller hudpleiere!) heller som foretar inngrepet, antar jeg? Jeg ser i hvert fall at det skal overvåkes av nevrolog.

Men dette er ikke noe jeg har spesiell kompetanse på, altså. Jeg ville bare nyansere den «liksommedisinske» indikasjonen som noen så ut til å tro eksisterte. Det er enten medisinsk eller kosmetisk behandling, og den er så vidt jeg har skjønt temmelig forskjellig.

Det bør være en forskjell på hvor du drar for å få kosmetisk eller medisinsk behandling. Pasienter drar vel ikke til en skjønnhetsklinikk eller tilsvarende for å sette botox mot en kjent medisinsk tilstand.

Ikke alle sykehus tilbyr botoxinjeksjon for migrene, og det er fortsatt en viss kontrovers rundt effekten. Studier har ikke egentlig vist at mangfoldet av testpersoner får en migrenelindring som er signifikant nok til at behandlingen blir mer standardisert, og det er heller ikke noe som dekkes på lik linje med annen migrenebehandling over Folketrygden.

Det sagt, så er det supert at folk HAR effekt av behandlingen. At botox lammer muskler, er det jo ingen tvil om (hilsen indianerne i Amazonas som bruker giften til å jakte med).

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat