Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-19, 09:50   #86
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?

Man kan le alt man vil av Marie Kondo, men metoden er veldig fin på klær. Jeg syns det har hjulpet helt voldsomt å gå gjennom alt på hennes måte: Samle absolutt alle klær du har i et fjell. Gå gjennom hver kategori med klær og kjenn etter om det er dette som gir deg glede. For det første får du sett hvor MYE du har (se gjerne på episodene på Netflix for inspo), så får du sammenlignet alle de 90 singletene dine og gjort deg noen tanker om hva du faktisk liker og hvorfor, du får luket vekk en hel masse som du faktisk ikke liker (og gremt deg kraftig over hvor mye klær du har og ikke bruker) og til sist får du brettet alt og lagt det bort på en oversiktlig måte, så du til enhver tid vet hva du har og hva du eventuelt mangler.

Selv endte jeg faktisk opp med å kjøpe meg to nye bukser etter denne affæren, men da visste jeg nøyaktig hva jeg så etter. Den ubehagelige blå olabuksa som jeg bare brukte fordi jeg hadde den, enda den egentlig var for kort i skrittet og jeg ikke følte meg fin i den ble byttet ut i en bukse jeg faktisk føler meg fin i, i god kvalitet. Den ulljoggingsen som jeg har hatt i 5 år og stoppet 10 ganger ble kassert, og jeg kjøpte en ny som var helt lik. Siden har jeg ikke kjøpt noen bukser, annet enn for å bytte ut en annen som var helt brukt opp.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat