Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-20, 07:56   #13
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Turanbefalinger på Strandalandet, Ryfylke

Da var jeg på PCen. Hvor skal man starte tro?

Et av de beste utgangspunktene for en fjelltur, eller bare en luftetur er å parkere ved kraftstasjonen her er det flere turer som starter og du kan egentlig gå i dette området ganske lenge, men eksemplene jeg kommer på er:
Tunglandsfjellet: ganske greit fjell å gå til og fin utsikt over Jørpeland og Stavanger.
Husafjellet: Er ikke mindre enn tre Husafjell i Strand, men dette er det med utgangspunkt i parkeringen.
Rundtur parkeringen, Storåsfoss, parkeringen: En rundtur på en liten time på stort sett grusvei, ikke fjell men litt motbakke allikevel.
Tømmervannet: Ikke fjell, men god motbakke og muligheter for å ta fjell rundt når du kommer opp, også mulig å gjøre som rundtur med å gå opp Fossåbrekkå og ned Kjellsbrekk.
Det er rett og slett mange løyper i dette området og mange av de er merket med grønn, rød og blå farge tror jeg, som sier litt om vanskelighetsgraden. Et tips er å ta runden med Storåsfoss først for da går du forbi de fleste stedene med skilter til fjell og turmål og kan gjøre deg et inntrykk over hvor du vil gå.

Førlandsåsen er også et fjell som du kan nå i fra flere steder, du kan parkere ved kraftstasjonen og gå opp i skogen på oppsiden av veien. Det de fleste gjør er å kjøre litt videre før de parkerer. Som Tunglandsfjellet er dette en topp som er grei å nå og det er fin utsikt.

Fortsetter du veien til endes kommer du til et nytt eldorado, nemlig Dalen og Liarvannet, men her må jeg ta turene for meg litt senere.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat