Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-18, 13:28   #66
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får ikke barna våre noe alle barn bør ha?

Alle barn bør ha: mat, tak over hodet, klær på kroppen, en god skolegang og trygghet. Alt annet er bonus tenker jeg, selv om man så klart nok vil føle seg annerledes dersom man ikke har en del ting de fleste andre norske barn har. Jeg tror også at det varierer fra sted til sted hva som er normalen.

Jeg føler vi er litt middels når det gjelder ferier. Vi har ikke vært utenfor europa med ungene og er ikke i utlandet hvert år. Ungene setter også stor pris på teltcamping og bilturer i Norge og Norden. Og for oss som ikke bor langt sør eller øst i landet vil det jo fort være nesten like dyrt for en tur til Danmark som en tur til syden.

Samtidig vet jeg at spesielt eldste snakker om alle klassekameratene som drar til reisemål som Japan, Australia, USA, Dubai osv... For oss blir dette noe vi ikke prioriterer som familieferie. Vi har heller ikke egen hytte, noe jeg av og til føler at "alle andre" har. Vi kunne nok reist til slike steder om vi knep veldig inn på andre ting, men jeg føler ikke helt for å knipe veldig inn 50 uker i året for å bruke masse på 2 uker.

Jeg føler vel egentlig at jeg er priviligert som kan gi ungene mine alt de behøver og enda mer. Selv om det som oftest blir ting som er litt midt på treet og nedover når det gjelder pris. Og jeg prøver å være bevisst på å ikke sette verdi på opplevelser utifra hvor mye penger de koster.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat