Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-18, 11:25   #32
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du mat direkte fra produsent?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg mener at vi må ha mer småskala landbruk som driver økologisk eller regenerativt. Og jeg er ikke alene om å mene det.

Sakset fra Utviklingsfondets nettartikkel:

Norsk landbruk skiller seg mye fra landbruks f.eks. i USA og til og med Danmark. (Hvis du leser om f.eks. svineproduksjon i Danmark opp mot Norge, vil du se hvor store forskjellene er.) I rapporten du lenker til ser jeg ingen slik landanalyse.

Jeg tipper at det som defineres som småskala i USA, er en gjennomsnittlig gård i Norge. Jeg har en slektning som driver stort i norsk sammenheng (det jeg vil tro kan defineres som en form for industrijordbruk, men fortsatt småskala i internasjonal sammenheng), som driver økologisk, er med og prøver ut nye energikilder osv. Alt dette skjer innenfor samvirkeorganisasjonene og kompetansenettverket som er der.

Slik jeg ser det er det meste av landbruket i Norge småskalaproduksjon, men vi har en politikk som kan ødelegge dette.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat