Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-18, 00:12   #67
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

...og det faktisk er sånn at vi ikke har all verdens tid igjen til å ta radikale grep og få ned verdens CO2-utslipp drastisk og raskt.

Jeg tviler ikke på at klimaendringene er menneskeskapte, men jeg tviler på at jeg skjønner godt nok hva som må gjøres. (Har fått mange gode innspill fra FP, spesielt fra gajamor. )

Sitat:

Hva er DU villig til å gjøre for å redde verden?

Mja. Jeg gjør en del, men mye er ikke motivert av klima, så jeg er litt usikker på om det teller i og for seg. Altså det teller selvfølgelig rent praktisk, men jeg tviler på at det jeg gjør er en målestokk for hva jeg er villig til å gjøre. Eksempel, vi kjører bilene våre til vrak. Det er så vidt jeg har forstått det mest miljøvennlige, bruke allerede produserte biler så lenge som mulig. MEN vi gjør det fordi vi ikke bryr oss om bil. Helt ok for oss å kjøre en gammel bil. Ingen status, glede eller praktiske grunner for oss til å ha ny bil.

Det jeg gjør "best" for å si det slik er:
Har totalt sett reist lite. (har hatt noen unntaksår). I år skal vi feks feriere hjemme hele ferien.
Matsvinn. Dette jobber jeg bevist med
Lavt forbruk av "ting". (Har høyt forbruk på opplevelser, er litt usikker. Vil tro det er ganske miljømessig dyrt å være på konserter egentlig? De som spiller - og utstyret deres! - må jo fraktes verden rundt? Vet ikke, har aldri sett noe på det. Kanskje ikke? En kino/teater er jo ferdig bygd?)
Jeg stemmer på et miljøvennlig parti (dette ER viktig! Det er behov for styring langt ut over det enkeltpersoner kan gjøre. Det er viktig å tenke miljø når stemmeseddelen skal i urna)

På de konkrete eksemplene dine:
Kutte ut kjøtt? For min del hadde det vært ok å kutte kraftig ned, men ikke å bli vegetarianer.
Slutte å kjøre bil i det daglige? Ja, slik situasjonen er nå (mtp bolig, jobb, fritidsaktiviteter)
Slutte å kjøre bil til hytta? Ja (har ikke hytte)
Slutte å fly på kjæresteturer? Ja (er ikke på den type turer)
Slutte å fly i jobbsammenheng? Nei
Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter? Tja? Måtte ha kjørt, men er usikker.
Slutte å kjøpe nye klær? Tja. Litt usikker på hva du mener, man må jo ha noen nye klær? Du mener kanskje å kjøpe "unødvendige" klær?
Slutte å kjøpe nye møbler? Samme som med klær
Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr? Det er nok ikke her problemet ligger hos meg!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 11-05-18 kl 12:33.
him er ikke aktiv   Svar med sitat