Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-18, 11:15   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

En slik forundring og overraskelse synes jeg alltid virker litt påtatt og passiv-aggressiv. Selvsagt vet man at mange vil avspasere en slik dag. Den såkalte forundringen ser jeg som et uttrykk for at man synes det ikke burde være slik.

Jeg tror jo at det som oppleves som problemet her er selve varslingen av fraværet og ikke fraværet i seg selv.

Jeg er ikke forundret over at inneklemte dager er populære dager for avspasering, men jeg er forundret over at det virker som om mange tror at de som organiserer arbeidet har telepatiske evner og vet at de har fri - når de har sagt det til sjefen sin.

Egentlig er ikke dette så rart - de som ikke har personalansvar tenker nok ikke på at de som et ledere uten personalansvar ikke har rett til å se feks sykdomsperioder eller ... arg hva heter det? Jo! Velferdspermisjoner. Ofte tenker bare de at de har varslet om fraværet, lagt det inn i personalsystemet og ferdig arbeid.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 18-05-18 kl 11:22.
him er ikke aktiv   Svar med sitat