Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-18, 12:47   #843
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nå leser jeg Alle skal ned, og den var jo mest sånn skrekkfilmaktig underholdende så lenge det handlet om valgkampen. Det var spennende og interessant å se et prosjekt kollapse så fullstendig, sånn fra utsiden.

Men så kom jeg til delen om Giske og varslene, og jeg er så hoppende rasende at jeg nesten ikke fikk sove i natt. Behandlingen av varslerne, hvor redde de var før de varslet (noe som vel forklarer hvor få som har stått frem, i forhold til omfanget man har en mistanke om er der...), hvordan løfter ble brutt, hvordan Giske klarte å sno Støre rundt til å la ham fortsette og til å la ham få fortelle sin historie med sine forbehold.

Tajik sa noe interessant i en av meldingene hun sendte til en av varslerne, hun i Tromsø, tror jeg. Ref spørsmålet i overskriften til tråden:

"Jeg har lagt merke til et mønster i saker som omhandler seksuell trakassering generelt, og ikke nødvendigvis i sakene om Giske, og det er hvor mange jenter og kvinner som selv prøver å normalisere situasjonen mens de står i den. Noen fordi de er redde for at situasjonen skal eskalere, men mange bare fordi de føler et ansvar for at ting er som de er. De føler et ansvar for å fikse det, normalisere relasjonen til den som har trakassert dem, de bruker uhorvelige mengder med energi på å glatte over det som har skjedd. Det er energi som tappes av dem, også i ettertid."

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat