Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-16, 23:14   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.282
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om skyvedører

Hei. Vi har bygget skyvedør til bad 2 ganger for å unngå en dør som slår inn i rommet. Da har vi brukt vanlig dør i sånn kassett som det linkes til over.

Hovedfordelen med skyvedøren er at den er inni veggen når den er åpen og således ut av veien. Det er imidlertid noen ulemper også. De er mindre lydtette og åpningen er mindre bred enn åpningen i kassetten. Låsemekanismen når man låser dører bråker mere syns jeg, men kanskje ikke nødvendig å kunne låse inn til gjesterom.

Utfra beskrivelsen din har du 1.8 m til rådighet mellom 2 andre dører og du ønsker full åpning til vanlig. Det er da ikke mulig med Kassett løsningen. Du kan få åpning på 80 cm. Slik jeg ser det er en dobbeldør som slår inn i rommet den enkleste løsningen for dere. Da får dere full åpning, men opptar 90 cm av lengden på veggen til dør på begge sider. Vi har også glassdører fra en finsk produsent som vi kan legge oppå hverandre, med hovedulempe at panelet bare kan åpnes fra den ene siden, men på kjøpesentre finnes lignende løsninger, så mulig det finnes en løsning der man kan åpne fra begge sider.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat