Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-17, 18:20   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?

Hadde skrevet et laangt innlegg som forsvant, mistet litt motivasjonen her nå kjenner jeg.

Men kort oppsummert: når ungene er hos oss bruker vi endel kjøtterstatninger, bla. "kjøttdeig" og "kyllingbiter" (bitene er så like kylling at det er skummelt) fra Hälsans Kök som vi bruker til feks. taco og pizza. Kjøper også burgere og pølser. Dette for at ungene skal få "normal" mat hjemme i helgene osv, og fordi de ikke er glade i masse linser og bønner.
Det er derimot jeg og sambo, så når vi annenhver uke har barnefri og det bare er oss to, går det mye i bønner, linser og kikerter. Vi kjøper så mye kikerter at det begynner å bli litt flaut, for vi tømmer hyllene for Eldorado-kikertene hos Kiwi. De koster 5 kr pakken og er MYE bedre enn alle andre, inkludert hjemmekokte, som jeg aldri får myke nok. Disse er digre, myke og såå gode at jeg kan spise dem som snop rett fra boksen.

Jeg lager denne gryten flere ganger i uka omtrent. Ungene liker den med "Kyllingbiter" oppi men er ikke så glade når jeg serverer den med kikerter. Jeg har fullstendig dilla på den og varierer den litt hver gang. Den er helt insanely god, og da oppskriften min havnet i lokalavisa (de bruker oppskriftene mine flere ganger i uka) gikk denne gryta på rundgang på middagsbordet til kollegene på jobb, og alle fikk dilla, hehe. Anbefales!

Anbefaler å følge favorittbloggene mine, veganmisjonen og vegetarbloggen, og selvsagt min egen da (veganeren.com). Masse gode oppskrifter som selvsagt kan lages med vanlige kumelkprodukter om man ønsker det. Veganmisjonen har mange gode oppskrifter med belgfrukter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat