Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-20, 15:39   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Har folk noen tanker rundt samfunnsøkonomien i å reise på unødvendige turer som i neste omgang kan medføre to ukers fravær fra jobb, ofte med sykepenger dekket av arbeidsgiver? Jeg synes det burde være et moment i vurderingene, i tillegg til det åpenbare i å bidra til å unngå spredning av hensyn til sårbare grupper. Man har ikke nødvendigvis full oversikt over hvem man kan komme til å smitte heller, via et ledd eller to kan man plutselig ha utsatt en kreftpasient eller diabetiker eller noen andre som absolutt ikke bør smittes for risiko.

Det største problemet for samfunnsøkonomien er nettopp hvis folk opptrer irrasjonelt. For eksempel hørte jeg at salget av corona øl stuper. Nå er det kanskje ikke så viktig for oss i Norge hvis en ølprodusent går konk, men det er tusenvis av arbeidsplasser i andre land som trenger dem sårt. Det første flyselskapet har gått overende allerede. Det blir flere. Og hoteller og restauranter og alle andre som er helt avhengige av at økonomien ikke stopper opp.

Jeg har en jobb som jeg fint kan utøve hjemmefra, det samme har alle kollegene mine. Jeg ønsker selvsagt ikke å utsette noen for fare. Men slik det er nå, er det flere smittet i Oslo, der jeg bor, og Bergen, der jeg var i går, enn de fleste andre steder jeg kunne reist til. Det eneste jeg kan gjøre er å ta hensyn, så godt jeg kan, følge hygiene- og reiseråd, og ellers leve så normalt som overhodet mulig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat